2010-08-24

Risotto med valske bønner og Bacon

Året sidste minimale høst af valske bønner (Hestebønner, Broad Beans) skulle bruges til noget godt, og jeg manglede gode ideer. En søgning på nettet bragte mig forbi BBC Good Food. hjemmeside, og denne opskrift : Broad Bean and Bacon Risotto
Jeg havde pillet bønner ud af bælgen for et par dage siden, så nu skulle den seje hinde rundt om selv bønnen fjernes. Det kunne ikke være så slemt - tænkte jeg (har tidligere spist dem før hinden blev sej) men startede alligevel i god tid. Efter blanchering og afkøling gik jeg i gang - og det tog sin tid. Måske er det mangel på øvelse der gjorde det, men én ting er sikkert - det bliver ikke en ret jeg laver til mange personer på én gang.
Undervejs i processen håbede jeg i mit stille sind at retten ville smage kedelig, så jeg aldrig behøvede at lave den igen  - Men AK - den smagte ganske aldeles pragtfuldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...