2009-04-08

Haven Kalder

Påsken er lige om hjørnet men fridage til havearbejde.
jeg har slet ikke tid til at skrive om alle de fantastiske ting der sker i haven lige nu, så det bliver en kort version.
  • Erantis er nu afblomstret - der var flere end der nogensinde har været før.
  • Krokus har blomstret pragtfuldt, og er på vej retur igen.
  • Scilla er på vej frem
  • Tulipa Tarda og Turkestanica er på vej frem.
  • Påske lilierne er på bristepunktet, en enkelt er allerede sprunget ud (det er da timing)
  • på volden vælter slangeurten op ad jorden.
  • På samme vold er der en masse små græsstrå lignende ting på vej op af jorden. det er små spirer af Prydløg jeg dryssede ud over jorden sidste sommer.
  • Vi fik endelig fældet de sidste af de grimme graner i baghaven (6stk) stk og har indvundet et nyt stykke himmel
  • Pæonerne er 10 cm oppe - uhh jeg glæder mig til de blomstrer.
  • Omlægningen af køkkenhaven er i fuld gang, der mangler bare ét bed, så er først etape at en total omrokering afsluttet. Næste fase startes i efteråret, efter høst.
  • Jordskokkerne er høstet og nye knolde er sat i deres nye bed, hvor de, forhåbentligt, skal stå fast fremover. Spinat er sået ind i mellem.
  • Nede mellem granerne (som ikke er der mere) står der en fin julerose og blomstrer. Jeg var ellers overbevist om at den var gået ud, jeg havde ikke set den i 3 år.
  • Hvidløg vokser fint til og der er kommet mange af de topløg jeg satte i en kasse i drivhuset sidste efterår.
  • De nye jordbærplanter er kommet godt igang.
  • Der er knopper på mange af buskene og man kan næsten se æbleblomsterne for sig når man lukker øjnene.
  • Vi har gravet et godt stykke græs af, der hvor der skal være køkkenhaven. (Så er der kun rigtig meget tilbage....)
  • Lungeurten er rigtig sprunget ud og står og lyser dejligt blåt i baghaven.
  • Chili planterne står og strutter i vindueskarmen.
  • Tomater er sået for en uge siden og er ved at få det første hold blade.
  • skovmærker og anemoner er kommet op af jorden.
Jeg kunne blive ved, men nu må det slutte for denne gang, man skal vel også sove en gang i mellem, så man kan være frisk til en ny dag i haven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...