2011-05-07

Nose2Tail (igen)

I går havde jeg fødselsdag, og i den anledning var vi på Restaurant Nose2Tail i kødbyen. Det var 2. gang vi var der, I kan finde beskrivelsen af 1'ste besøg >her<

Første gang var en tirsdag aften, og der var stemningen stille og rolig, dejlig musik i højtalerne og gang i snakken i den fyldte Bodega.
Denne gang var så en fredag aften, og der var en helt anden feststemning, med højlydte/råbende samtaler ved bordene og fest i baglokalet (som vist er et gammelt kølerum ? ). Jeg vil ikke ligge skjul på at jeg foretrækker tirsdagsstemningen, men da det er en Bodega så  er feststemningen nok noget man må tage med.
Lydnivauet kunne da heller ikke stjæle opmærksomheden fra de kulinariske lækkerier der blev serveret.

Da det nu var min fødselsdag, så fik jeg lov til at bestemme at vi skulle have én af hver og så dele. Ja sådan stort set i hvert fald :-)

Fra Baren :  (30 kr/ret)
Manden fik en gang solæg til at starte på, mens jeg nappede en omgang Oliven.
Solæg er ikke lige min stil, men manden var ganske tilfreds. Der var 2 solæg i en portion.
Mine Oliven smagte himmelsk og der var så rigeligt af dem. Der var blandende farver og størrelser og de var hjemmemarineret. Det virkede grådigt at skulle spise dem alle som en lille snack, så vi lod skålen stå på bordet under resten af måltidet, så vi kunne smånippe.

"lette" retter  (50 kr/ret) 
Vi valgte 3 lette retter til deling :
Paté af gris med surt:  Det der med Paté har de bare styr på. og så med en lille agurk til, det er altså bare guf, og i princippet kunne måltidet have bestået af Paté og jeg ville have været lykkelig. Men så havde jeg jo ikke smagt de andre ting.
Rillette af and: Igen en himmerigsmundfuld af dejlig mørt og blødt Ande Rillette serveret med syltede løg (rødløg ?)
Stegt torskerogn med æble og peberrod: Den bedste Torskerogn jeg har smagt. Torskerogn kan blive lidt tørt i det hvis ikke man passer på. Men her var er passet på, så rognen var dejlig blød og utrolig smagfuld. Æbler og Peberrod var dejligt tilbehør og det hele blev serveret på let sprødristet rugbrød. Uhm sådan en mad kunne jeg godt have spist til frokost idag.

Til de lette retter bestilte vi også noget af deres lækre brød med Rørt smør.


Hovedretten - Dyret (160 kr)
På Nose2Tail, kan man vælge mellem 2 hovedretter, Dyret eller Fisken. Vi valgte dyret, igen til deling.
Denne aften bestod dyret af en pølse med "det hele". Det hele betyder i denne sammenhæng, at der er både svinekød, AndeConfit og kylling i pølsen som er rullet i svinenet.
Tilbehøret var en dejlig hvid sauce (var det en stuvning) med grønne asparges, og så et godt drys af Ramsløg på toppen.
Her var aftenes eneste lavpunkt, for pølsen var ganske enkelt for salt og det var synd og skam for den havde potentiale. Tilbehøret med de grønne asparges smage guddommeligt og ja jeg behøver vel ikke nævne at jeg var begejstret for Ramsløgene på toppen. Retten blev meget flot strøget af regningen uden omsvøb og med beklagelse over uheldet. Se det er format.

Dessert (40/ret)
Jeg havde lige plads til en lille dessert og valgte Bleeding Heart med Rødbede. Den smagte rigtig lækker, måske en anelse tør, men kun lidt.

Drikkevarene
Vi startede med Bobler som var en dejlig tysk sag fra Weingut Stein. (65kr/glas)
Resten af aftenen drak jeg en dejlig Riesling  (2009 Riesling Feinherb - Weingut Laurentiushof) som gav et godt modspil til de lidt tunge retter. (450 kr)
Manden sneg også en enkelt af deres gode fadøl fra Skands indenbords, og kan anbefale en Tæppefald. (50 kr)

Stedet og Betjeningen
Nose2Tail er et dejligt sted at være. Betjeningen er venlig, kompetent og tilstedeværende. De ved noget om de ting de serverer, og kokken er selv med ude ved bordene og spørger til maden, det er et sympatisk træk.

Den salte hovedret kunne ikke ødelægge det overordnede indtryk af et overordentligt vellykket og lækkert måltid mad. og det er bestemt ikke sidste gang vi går derind.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med dagen :-)

    Jeg havde håbet på at spise der tidligere på ugen, men de har ikke åbent om mandagen, så vi gik på Frankies i stedet - det kan også anbefales. Men jeg glæder mig til, når jeg på et tidspunkt får prøvet Nose2Tail - det lyder som et dejligt spisested.

    SvarSlet
  2. Hej Piskeris
    Mange tak :-)

    Er man til det lidt solide køkken, så er det et rigtig godt sted.
    Jeg er meget spændt på at se deres menuer når det rigtig bliver sommervarmt, for så er Confit måske ikke det lige det man tænder på :-)

    Hilsen Randi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...