2011-08-27

Hindbær lækkerier ice edition

Der er meget lille forskel på mit sidste indlæg og det her, altså bortset fra at det her indlæg handler om det sidste indlæg, og så lidt til. (eller noget..... )

Hindbær lækkerierne er blevet udviklet lidt,

Jeg lavede dem med 1.5 liter hindbær og tilsatte 4 piskede æggehvider og en tur i ismaskinen.




Min ismaskine er ikke den mest effektive der findes det er sådan en her fra Philips. Men den virker bedre end at putte ismassen i fryseren og røre en gang i mellem.
Den kan ikke fryse det helt, så isen skal lige en tur i fryseren til dagen efter, og så er den klar.


Det her er simpelthen den bedste is jeg har smagt meget længe.
Konsistensen er lidt mellem flødeis og Sorbet, og jeg ved ikke rigtig om det egentlig falder ind under kategorien 'Sherbert' Men den definition har jeg fundet i 7 forskellige versioner, så det tør jeg ikke udtale mig om :-)

Ovenpå en lørdag aften på sofaen med hovedpine, mens jeg skulle have været på en rigtig hygge tur på Restaurant med en dejlig veninde, så var sådan en gang is et lille plaster på såret.

I dag går turen til MAD Foodcamp på refshaleøen, er spændt på hvad de har at byde på.

-----------------------
Fra Haven er der brugt: Hindbær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...