2011-12-27

Guld og grønne sager

Når jeg d. 27 december kan diske op med masser af lækkerier direkte fra haven, så føler jeg mig rig.
Dagens menu står på grøntsagssuppe suppe, og resterne herfra skal indgå i en ret med kalvehaler i morgen. Er ikke helt sikker på hvordan den ret skal se ud, men den smager allerede godt i min mund.

Suppen vil jeg blogge om i morgen. Her får i bare lige et billede af nogle af ingredienserne.


Frisk fra haven: 
Porrer, Pastinak, Persillerødder, Gulerødder, Persille, Rosmarin, Timian, Spinatbede.
Fra lager:
Løg, Frosne Tomater.

Det er godt  at være hjemme fra juleferie i det jyske, og så kunne gå direkte ud i en solbeskinnet have og hente den slags guld. Det er også godt at stå bag gryderne igen, det er alt for mange dage siden jeg sidst har lavet mad.

Håber i alle har haft en dejlig jul. Min blev rigtig god og hyggelig, på trods af at julehumøret indfandt sig meget sent.

2 kommentarer:

  1. Godt, at du fandt julestemningen. Måske var den simpelthen taget til Nordjylland ;-)

    Jeg lapper dine gode råd til vinterdækning i mig og håber, at jeg til næste år også kan hente grønsager i haven i december.

    Ha´en god aften - ved komfuret måske :-)
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Hej Birgite
    Jeg håber du får held med vintergrøntsagerne til næste år. Det er en stor fornøjelse med frisk høstet på denne årstid.
    Randi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...