2012-01-30

Trine Hahnemanns køkken og hendes Grønkålstærte

En gang i begyndelsen af december, fik jeg muligheden for at deltage i Trine Hahnemanns PopUp Restaurant, i anledning af udgivelse af hendes nye kogebog : Trine Hahnemanns Køkken – morgen, middag, aften

Vi havde en ganske fornøjelig aften, som du kan læse mere om hos Piskeriset
Alle retterne vi fik, var fra kogebogen, og det var generelt meget lækkert, selv knoldselleri, bagt hel og med masser af salt, smagte faktisk ret godt. Jeg kan ellers slet ikke lide selleri, men det er endnu et godt eksempel på, hvad man kan få ud af at behandle råvarerne korrekt, og med respekt.

Men særligt én af retterne har jeg haft lyst til at prøve lige siden, nemlig Grønkålstærte med Bacon.

Den havde en dejlig bund, lavet hovedsageligt med rugmel og med Fromage Frais i dejen (ingen æg).
Fyldet bestod af kogte kartofler i tern, Sprødstege bacon tern, masser af grovhakket grønkål, æg og Cremefraiche.

Igennem hele bogen finder man Trines gode holdninger til Mad, Madkultur og bæredygtighed. Der er masser af dejlige opskrifter med mange grøntsager, og billederne ser indbydende ud.
Det er en dejlig kogebog som man kun kan lade sig inspirere af. Specielt er jeg glad for at der er en del opskrifter hvori der indgår Grønkål. Dem vil jeg få brug for til næste sæson, hvor mine grønkål forhåbentlig igen får normal størrelse og ikke får dværgvækst som i år.

Trine Hahnemanns grønkålstærte, i mit køkken


-----------------------
Fra Haven er der brugt: Grønkål, Hvidløg, æg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...