2008-11-16

En fugl i hånden

5 minutter før vi skulle ud af døren for for at køre Henrik til lufthavnen hørte jeg et svagt bump mod en rude i tilbygningen. kiggede lidt rundt før jeg fik øje på en fugl der lå oven på vores halvtag.
For det meste er det en gråspurv eller en musvit der flyver ind i ruderne - når altså ikke det er en due. Denne gang var det dog en lidt mere udsædvanelig fugl, nemlig en flagspætte.
Den lå ude på halvtaget og så lidt omtåget ud og da vinden begyndte at vælte den lidt rundt åbnede jeg vinduet og tog den ind. Den protesterede ikke men plirrede bare lidt med øjnene. Det var ret dårlig timing, for som nævnt var vi på vej ud af døren. Heldigvis gik der ikke så lang tid før den begyndte at åbne øjnene lidt mere og herefter gik der kun et par minutter før den begyndte at stritte imod. I mellemtiden var det så begyndt at hagle og jeg syntes det var lidt brutalt bare at lukke en lettere omtåget spætte ud i det vejr, så jeg gik ud og satte den på den overdækkede terrasse. Da jeg slap den fløj den straks op og satte sig på en bjælke, og jeg skyndte mig ind for ikke at forskrække den yderligere. tilsyneladende har den fået et slag i hovedet så den er blevet lidt omtåget. Der så ikke ud til at være andet i vejen.
Da jeg kom hjem fra lufthavnen var den væk, så jeg håber den er kommet sig helt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...