2010-10-28

Lækre rodfrugter.

Rodfrugter i ovn, er en meget simpel ret, der kan varieres i det uendelige, og jeg har alle muligheder med de ting der gror i min have i år.
Rødbede, Pastinak, Persillerod, Jordskokker, Gulerod, Hvidløg Timian, Oregano, Rosmarin  - Det hele kan blandes til én stor balje der kan komme i ovnen, meeen det ville nu nok blive en noget overdrevet smagskombination.

Dagens version bød på Rødbede, Gulerod og Kartoffel, Hvidløg og Timian.
Rodfrugterne skar jeg i stave på ca 1 cm bredde, vendte dem godt rundt i fadet med olivenolie, Timian, salt og peber + et godt skvæt Balsamico. 1 Hvidløg blev skåret i halve på tværs og lagt ved og så i ovnen ved 200 grader til det var nok (hmm sådan ca. 30 minutter)
Faktisk så endte det meste med at ligne gulerødder inden det hele var færdigt, fordi rødbeder smittede af på kartoflerne - men pyt, det så godt ud alligevel.

(Desværre er min køkkenhave ikke stor nok til at jeg kan være selv forsynenede med kartofler, så det var af den købte slags.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...