2011-07-11

Dejlig havedag og grillaften

Søndags vejret var perfekt til havearbejde, og der blev da også arbejdet igennem derude. Det er nu ikke det dette indlæg skal handle om (men det kommer nok lidt senere ), men derimod det måltid der afsluttede dagen i haven på helt perfekt vis.

Jeg havde planlagt at være i haven hele dagen, så derfor måtte maden gerne være noget der kunne laves i en fart, men alligevel være lækkert og naturligvis sundt.

Opbygningen af måltidet startede egentlig med lidt Naanbrød som vi havde tilovers fra en gang indisk takeaway lørdag aften. Selvom det ikke just er fra den samme verdensdel, fik jeg sådan lyst til en gang hummus, og dertil havde jeg alle ingredienserne på lager. Et stykke af en Lammekølle marineret med soltørrede tomater og rosmarin blev fundet frem fra fryseren og endte på grillen.
Haven kunne byde på en dejlig salat bestående af Romaine salat, toppe af rødbeden 'Bulls blood', Tomaten 'Bloody Butcher' (Ikke et bevidst blodigt tema) og friske løg.

Lækker grillet lammekølle, Marineret med soltørrede tomater og Rosmarin

Hummus
Kikærter, Tahin, Olivenolie, Hvidløg, citronsaft, salt, peber, spidskommen,
og lidt paprika på toppen


Dejlig frisk salat
Romainsalat, Rødbedetop, Tomat, Løg

Et dejligt måltid der blev sluttet af med Naanbrød

Fra haven er der brugt . Romaine Salat, Løg, Rødbedetop, Tomater, Hvidløg.

2 kommentarer:

  1. nøj... næste gang jeg skal til møde i KL, håber jeg at I giver aftensmad, så jeg kan smage diverse OG kan se haven... ikke mindst

    SvarSlet
  2. Hej Camilla
    Det må vi jo se om vi kan arrangere :-)
    Randi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...