2011-04-25

Med på Ramsløgsbølgen, og hvorfor kommunikation er en god ting

Her har jeg i flere dage sukket over en total mangel på Ramsløg i mit liv. Har læst adskillige madblogger indlæg om hvor meget fantastisk mad der kunne laves, hvis bare man havde noget Ramsløg. Specielt Klidmosters Ramsløgolie og Pesto har trukket i mig.

Jeg har søgt og søgt på nettet efter steder i rimelig afstand hvor der kunne tænkes at stå Ramsløg. Fandt endelig et indlæg på Havenyt.dk hvor der stod en halv vejledning til hvor man kunne finde dem i Smørmosen. Nu er jeg ikke kendt i Smørmosen men var parat til at kaste mig ud i en stifinder ekspedition for at finde Ramsløg, så jeg spurgte manden om han ville med på Skovtur for at jagte Ramsløg.
Ramsløg ? sagde manden - er det dem der lugter helt vildt af løg ude i skoven ?
Øeh ja.....
Så ved jeg hvor der er rigtig mange.
Øeh nå - Hvor ?
Lige hernede i skoven hvor jeg plejer at løbe.
Okay .... Jamen skal vi så ikke se at komme afsted ?

Som sagt så gjort.
Så nu ligger der noget der ligner 1 kg Ramsløg i mit køleskab - Og jeg er løbet tør for Olie ......
Hmm timingen er ikke hvad man kunne ønske sig, men nå så må jeg jo lave Pesto i morgen.

Dagens høst - ca 1 Kg

4 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se hvad du får dem omsat til. Kan også virkelig anbefale at lave salt.

    Wow, fedt at de lige groede så tæt på hvor du bor :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er godt at have en mand, der løber i skoven... også når der kommer svampe... :-)

    SvarSlet
  3. Hej Malou
    Faktisk ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge til endnu. Pesto og olie er et must, og så må vi se.

    Jeg er gået forbi der Hvor de står flere gange, men åbenbart ikke i sæsonen.
    Hilsen Randi
    (med et køleskab der dufter af forår)

    SvarSlet
  4. Hej Kim
    Hæhæ
    Det skal jeg huske.
    Hilsen Randi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...