2011-04-27

Ramsløg Tagliatelle med gul tomatsauce (og 4 gemmere)

De sidste par dage har hele hytten duftet af Ramsløg, helt fantastisk (manden luftede ud, hvad gik det lige ud på ....) Jeg har hakket og blendet til den store guldmedalje.
I første omgang har jeg egentlig bare ladet mig inspirere af Klidmoster og hendes 4 måder at gemme Ramsløg på.  Pesto, Olie, Pure og Ramsløg salt.
Det hele smager helt fantastisk - dog har jeg ikke prøvet saltet af endnu. Hmm jeg ved egentlig heller ikke helt hvad jeg skal bruge det til, er ikke vant til at bruge Urtesalt. Inspiration modtages.

Tagliatelle
Lidt af Pureen er allerede blevet brugt i dag, i en hjemmelavet Tagliatelle.
2 spsk erstattede det ene æg i pasta dejen (300 g Tipo 00 mel, 2 Æg, 2 spsk Ramsløg Pure)
Og pastaen fik denne herlige forårsgrønne farve

Dejlig frisk lysegrøn tagliatelle
Jeg havde et glas henkogte gule tomater med aubergine i kælderen, og det brugte jeg til at lave en gul tomatsauce.
Jeg var bekymret for at en tomatsauce med røde tomater ville overdøve den meget fine smag fra Ramsløg i Pastaen. Det gav pote, for kombinationen af de gule tomater med en let frisk smag og så Ramsløg Tagliatelle var rigtig dejlig, Uhm siger jeg bare.

Et drys hakket frisk Ramsløg på toppen rundende det hele af.

Forår på tallerkenen
Ramsløgs Tagliatelle med Gul tomatsauce og Friske ramsløg

Der er flere friske Ramsløg, de skal bruges i morgen, sammen med nogle baggårdsæg.

Fra Haven er brugt : Tomater (Henkogte), Aubergine, Basilikum

4 kommentarer:

  1. Wow, virkelig smuk pasta :-) Rigtig god idé at bruge ramsløgspuré til det.

    Du kan bruge urtesaltet næsten alle steder hvor du vil bruge alm salt. Det er rigtig godt til fisk og kylling.

    Glæder mig til at se hvad du ellers finder på at lave :-)

    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet
  2. Tak Malou :-)
    Mmm Grillkylling gnedet med Ramsløgsalt, det kan næsten kun blive godt.

    Forårshilsen
    Randi

    SvarSlet
  3. Hejsa :)

    Jeg har kigget forbi og vil lige give mig til kende :)

    Hvor ser den pasta altså bare skøn ud - sikke en farve :)

    De bedste hilsner fra
    Anita
    PS. Giveaway på min blog - Klik her

    SvarSlet
  4. Hej Anita
    Mange tak og velkommen til :-)

    Hilsen
    Randi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...