2011-12-12

En rest kartoffelmos = superlækker frokost

Har man list kartoffelmos til overs, skal man endelig ikke smide det ud, Det kan nemlige forvandles til den lækreste frokost, eller aftensmad hvis der er nok.


En rest kartoffelmos
Et par skiver krydret italiensk spegepølse (eller bacon, pancetta el.lign)
1 Løg
En stor håndfuld ærter
Lidt Creme Fraiche eller fløde - mælk kan også bruges.

(mængder justeres efter hvor stor en portion kartoffelmos man har)

Løg og Italiensk pølse hakkes groft og steges på panden  i smør (fordi smør og kartofler smager godt )
Kartoffelmos blandes op med lidt creme fraiche (eller hvad man ellers har valgt) til det har en blød konsistens.
Bland Kartoffelmos med Løg/pølseblandingen og ærterne.

Bred blandingen ud i et ovenfast fad i et ikke for tykt lag (ca 3-4 cm) pensel med olivenolie, eller smeltet smør og stil i ovenen ved 200 grader til den er let gylden på toppen.
Spis med et stykke godt brød, eller alene.

Mon ikke retten kan sluge en del forskellig slags grøntsager man lige har en rest af.

-----------------------
Fra Haven er der brugt:  Løg, Ærter, kartofler

6 kommentarer:

  1. mmmmmmm...... det vil jeg have in mente næste gang der er en rest - og det bliver meget snart ;=9

    Dorthe

    SvarSlet
  2. Super idé.... det må prøves.

    SvarSlet
  3. Endnu en dejlig resteret :-). Kartoffelmos i ovnen er generelt en dejlig ting, som også kan bruges som tilbehør.

    Ha´en god stormfuld dag
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Kære Dorte, Mette og Birgitte.
    Jeg kan kun sige Prøv det, prøv det :-)
    Jeg var glad for at jeg var alene hjemme, så jeg ikke skulle dele.

    SvarSlet
  5. Små lækre frokost retter burde have sin helt egen plads i blog-himlen, for hvor er det godt skønt med lidt lunt og lækkert - glædelig jul :-) jeg skal på torvet og hente et grisehovede

    SvarSlet
  6. Hej Camilla - skal der laves sylte ?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...