2012-03-28

Frikalafel med Hummus og Bønnemos

Det er altså ikke en stavefejl i overskriften, vi fik virkelig frikalafel til aftensmad.



Jeg have en pakke fars, og havde oprindelig tænkt at der skulle laves frikadeller, men den dag var jeg lidt for kreativ til traditionelle retter.
I stedet ville jeg lave krydrede kødboller, måske med Bulgur og Pandekager, eller måske noget helt andet ....

Inden jeg så mig om, så var det blevet til Frikalafel. Sådan nogen laver man som følger.

Man starter ud med en ide om at lave krydrede kødboller.
300 gram svinefars.
2 æg
1 tsk spidskommen
½ tsk chiliflager

Men hov....
1 spsk persille pesto røg der lige i. og den fik følgeskab af
2 store spsk Hummus der også lige var i køleskabet.
Lidt hjemmelavet rasp til at justere konsistensen.
Og så salt og peber.

Smagen blev sådan lidt falafel agtig på grund af kikærterne i humussen. og der var også den der lidt sprøde overflade - uhm meget lækkert.

Det endte med at vi bare spiste frikalafel med Hummus og Bønnemos.
Bønnemosen havde jeg også i køleskabet i forvejen, den er lavet lidt som man laver hummus, bare på kogte bønner i stedet, og med lidt persillepesto i.


-----------------------
Fra Haven er der brugt: æg, Chili, Bønner, Hvidløg

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...