2012-03-06

Svinenyre på toast med perlespelt

Så var det igen tid til at prøve noget nyt. Jeg havde et par svinenyrer i fryseren fra vores halve frilands Øko gris (ØF Gris). Nyrer har jeg aldrig prøvet før, så jeg kastede mig ud i en meget simpel tilberedelse, for bedst muligt at kunne smage.


2 svinenyrer
100 g bacon
1 lille løg
Marsala
Soltørrede tomater
Perlespelt

Nyrerne blev renset, og skåret i stykker på ca 4x4 cm.
Bacon og løg skæres i småtern og steges på panden til baconen er sprøde, herefter tages det af panden.
Nyrerne steges i baconfedtet, i ganske få minutter, når de er brunet hældes ca. ½ dl Marsala på panden og der røres til den er dampet ind.
Tag nyrerne af panden, og hæld bacon og løg tilbage, sammen med den kogte perlespelt, og varm igennem.

Server nyrerne på et stykke ristet brød, men perlespelten ved siden af og drys med lidt soltrørrede tomater lige inden serveringen.

Nyrer smager dejligt, og så har de en rigtig god konsistens
-----------------------
Fra Haven er der brugt: Tomater (tørrede i ovnen), Løg

2 kommentarer:

  1. Nyrer smager skønt, men kan også være en lidt barsk omgang. Jeg blander dem altid - som du også har gjort - med noget andet. Selvom det er nu lang tid siden sidst. Hvis nu jeg ikke fortæller landliggermanden, hvad det er ........

    Godnat og sov godt
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. du må se om ikke du kan få ham snøret :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...